25 N Curs 2023-24.

Amb motiu de la celebració del 25 N, “Dia Internacional de la Eliminació de la Violència contra la dona”, s’han dut a terme diferents activitats al nostre centre. El divendres, 24 de novembre, s’ha presentat una exposició sobre el 25 N on hi havia una mostra del treballs elaborats pels alumnes. Hi han assistit un bon grup de mares i pares d’alumnes.

A més el dimarts, 28 de novembre, en el Parc de l’Esperança els alumnes de 6è del nostre centre han llegit el següent manifest:

25N

Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones

Som els alumnes de 6è de l’escola CEIP Joan Capó i, enguany, som noltros els que alçam la veu per l’eliminació de la violència de gènere, l’eliminació de la violència masclista.

Volem manifestar la necessitat de treballar des del Govern i des del Parlament per prevenir la violència contra les dones i nines, ja sigui violència verbal, física o psíquica, amenaces, insults, menyspreus i desvaloritzacions. És necessari reclamar l’atenció dels nostres governants sobre aquest dia, ja que la violència contra les dones és una de les més esteses al món.

Per aquest motiu, tota la comunitat educativa que està aquí reunida manifestam que:

1. Totes les dones tenen dret a una vida lliure.
  2. Volem que es respectin els drets de les dones i les nines.
  3. Ens hem de comprometre a combatre el llenguatge sexista contra les dones.
  4. Ens oposam a tot tipus de violència contra les dones, tant física com verbal.
  5. I volem que totes les persones, homes i dones, nins i nines, es relacionin amb respecte i solidaritat per aconseguir una societat millor.

LLUITEM CONTRA LA VIOLÈNCIA A LES DONES