Bon dia, nins i nines de tercer. Som na Maria. Com vos trobau? Segur que una mica cansats d´estar tancats a casa. És molt important fer algunes cosetes per entretenir-vos i no oblidar el que heu après a l´escola, amb esforç, durant el curs .
Ara us envio uns deures que podeu anar fent a mida que acabeu les feines que us vaig donar el darrer dia de classe. He procurat que siguin divertides i que puguin participar les vostres famílies. Això si, haureu de fer servir l´ordinador, si en teniu, i si no, el mòbil dels pares.
No us preocupeu si no ho podeu fer tot, però és recomenable que hi dediqueu una estona cada día.
IMPORTANT! Ens podeu escriure tan a mi com a na Maria José, enviant correus electrònics a la direcció següent: aula3ep@gmail.com.
Anem per feines!
DIMECRES 1 D´ABRIL.
MATEMÀTIQUES.
Repassau les taules de multiplicar fins la del 9. En aquest enllaç hi trobareu un munt de jocs per anar practicant.
https://www.tablasdemultiplicar.com/
JOC VIRTUAL. MEMORIA. No fa falta escriure al quadern.
PROBLEMAS. 4 o 5 primers problemes que vos he preparat aquí mateix. Els heu de copiar al quadern de mates amb bona lletra, fer les operacions i escriure la solució.
NATURALS.
Vídeo Happy learning. “Los superhéroes del coronavirus”:
Explicau el vídeo a la vostra mamà. Després Escriviu-me un correu en català i me contau si l´heu entès, si us ha agradat i què pensau d´aquest tema.
CATALÀ.
Heu de fer mitja hora de lectura diària.
Una mà de contes. “Txa-txa-txa”:
https://www.ccma.cat/tv3/super3/contes-de-petons/txa-txa-txa/coleccio/14252/840259/
Es tracta d´un conte molt xulo. Sentiu l´explicació i mirau com es van construint els personatges amb papers, llapis tisores, cola i pinturetes.
Explicau el conte per escrit al quadern de català, fent un resum amb les vostres paraules . No oblideu escriure primer la data en boli vermell i, a continuació, el títol. Després podeu fer un dibuix dels personatges i, fins i tot, si vos animau, confeccionau una manualitat seguint les pautes que veureu en el conte.
Els nins que encara no saben escriure poden fer un resum oral als pares.
DIJOUS 2 D´ABRIL.
CATALÀ.
Escriviu al quadern la recepta del vostre menjar preferit:
NOM DEL MENJAR:
INGREDIENTS:
–
–
–
–
EXPLICACIÓ DEL PROCÉS D´ELABORACIÓ.
Els alumnes que encara no han adquirit la lectoescriptura que només escriguin el nom de la recepta, els ingredients i facin un dibuix dels mateixos. Llavors que facin una explicació oral als pares sobre la seva elaboració.
DIBUIX.
SOCIALS.
Les tasques que heu de fer de ciències socials les heu de distribuir durant la setmana. NO les heu de fer el mateix dia.
Copia a google aquest enllaç:
És un video sobre el canvi climàtic. Dura cinc minuts. El mires dues vegades i després escrius al teu quadern allò que més t’ha sorprès o interessat del que es diu al video.
Copia a google aquest enllaç o clica damunt l’enllaç:
Aquest enllaç vos durà a un video amb informació sobre el planeta Mart. Dura cinc minuts. El mires dues vegades i després escrius al teu quadern la resposta a la següent pregunta:
-Quines coses podem trobar al planeta Mart?
MATEMÀTIQUES.
Matemáticas 3º de primaria. Tablas de multiplicar. Triau-ne tres jocs i fer-los virtualment.
https://www.tablasdemultiplicar.com/
ANGLÈS.
Si la conexión no va bien, no os preocupéis. Lo podéis intentar más tarde. Id haciendo según os vaya dejando entrar. NO PROBLEM.
Accedir a http://www.go.richmonddigital.net
Usuari: richmond2020
Password o contrasenya: richmond
Thursday 2nd – Starter Unit: READY, STEADY, GO!. Lessons 1 and 2 – pages 4 and 5
NATURALS.
GOOGLE. Vídeo Happy learding : ¿Qué es el coronavirus? (segona part).
Telefonau a un amic o amiga de classe, demanau-li si l´ha vist i xerrau en català amb ell d´aquest tema.
DIVENDRES 3 D´ABRIL.
CASTELLÀ.
Lectura.GOOGLE.El llibre de contes digitals. “Un viaje a la selva”
http://win.memcat.org/telemat/contes/conte38.htm
Leed dos veces la lectura.
Escribid : el título, el nombre del autor, (fijaos bien: ¿el autor es un niño?)¿Por qué habrá escrito el cuento?¿Cuándo lo habrá escrito?¿Para quién lo habrá escrito?¿Cómo se debe sentir al ver publicado su cuento?¿ Te gustaría inventar un cuento y que lo pudiesen leer muchos niños?¿Por qué?
Escribid una lista de diez sustantivos que encontréis en la lectura; una segunda lista con diez adjetivos y una tercera lista con diez verbos.
Para los niños que todavía están adquiriendo la lectoescritura, escuchar el cuento “El ratoncillo diminuto”:
Escuchad dos veces el cuento.
Escribid en vuestro cuaderno el título del cuento y las siguientes preguntas que deberéis contestar:
- ¿Cómo se llamaba el ratón?
- ¿Por qué se reían de él?
- ¿Qué podía hacer este ratón que los otros no podían hacer?
Por último, habla con tus padres lo que podemos aprender de este cuento.
PLÀSTICA:
Hola nins i nines, Ja heu acabat la construcció de l’instrument musical reciclat?, si ja l’heu fet podíeu fer-li la foto i enviar-la a l’aula de tercer al mail. A veure com vos ha quedat si podeu i si no en tornar el duis a l’escola. Si encara no l’heu fet, aquí hi ha idees per fer algun,ok?.
Construcció d’instrument musical reciclat
.
També, si teniu dibuixos que vos han sortit bé com el de puntets o altres també els podeu enviar la foto. Ara és un bon moment per a pintar.
També, podeu fer una altra feineta a casa semblant al fang que varem fer a les medalles de l’escola i figuretes. Seria fer figuretes del que volgueu amb pasta de sal.
Aqui hi ha l’enllaç, per fer pasta de sal…
TUTORIA.
GOOGLE.Youtube.vídeo.Com es balla el txa-txa-txa.
Practicau amb un germà o amb qualqú de la família. Fer-ne una foto i enviau-la al correu de tercer. GRÀCIES!
DISSABTE 4 D´ABRIL.
Revisau el treball que heu fet els dies anteriors. Completau el que no hagueu pogut fer fins ara.
DIUMENGE 5 D´ABRIL.
Intentar jugar tot el dia SENSE PANTALLES…Inventar jocs. Cronometrar les hores que sou capaços d´aguantar sense pantalles I abans d´anar a dormir anotar-les al quadern:
“Avui diumenge he jugat a……………………………………….i he jugat amb pantalles…….hores.
Qui aconsegueixi MENYS HORES de pantalles serà el GUANYADOR. NO VAL FER TRAMPA!!!
Podeu jugar a parxís, oca, cartes, cromos, dibuixar, ballar, fer un pastís amb ajuda, xerrar, respirar…
DILLUNS 6 D´ABRIL.
CATALÀ.
Lectura.GOOGLE.El llibre de contes digitals.
http://win.memcat.org/telemat/contes/index.html
Triau un conte en català (en trobareu molts)
Llegiu-lo dues vegades.
Fer-ne una descripció escrita del protagonista. Recordau:
1- Com és físicament? . 2- Com és el seu caràcter?
3-Què fa o què li agradaria fer? . 4-Què penses tú d´ell ?
Llegiu la descripció que heu fet i gravar un àudio. Després escoltau-lo i enviau-lo a un amic.
Els que van amb na Mª José que juguin amb la activitat “CANVIA DE CARA”: http://www.edu365.cat/infantil/cos/sati/index.html
MÚSICA :
Podem començar recordant la Cançó el poll i la puça:
Després repassam les notes i pots dibuixar l’escala musical al teu quadern de pentagrames, si no el tens et pots fer un pentagrama tu mateix.
Recordam i ampliam les families dels instruments d’orquestra amb aquesta cançó:
I per últim tenc un repte molt xulo, només necessites unes fulles de colors i Segueix aquest patrons rítmics!.
RECORDAU QUE EM PODEU ENVIAR FOTOS O VIDEOS DEL QUE FEIS DE MÚSICA O SI TENIU DUBTES AL MAIL DE LA VOSTRA AULA DE TERCER. TAMBÉ ANIRÉ PENJANT EN EL BLOG DE L’ESCOLA QUE TÉ GRAFFITIS A ED. ARTÍSTICA MÉS ACTIVITATS I VÍDEOS PER PODER VEURE TANT DE MÚSICA COM DE PLÀSTICA, PER SI VOLEU MÉS!. CUIDAU-VOS MOLT! VOS ENYOR MOLTÍSSIM!. UNA ABRAÇADA VIRTUAL!.
MATEMÀTIQUES.
GOOGLE. Happy learding .El polígono.
Observad en casa los objetos que tienen forma de polígonos. Escribid sus nombres en el cuaderno de matemáticas, los nombres de los polígonos que forman, pintad los lados, los ángulos y los vértices.
Los que vienen con Mª José pueden mirar este otro video de las figuras geométricas.
Escribir sus nombres en el cuaderno de matemáticas y debajo, dibujar y escribir tres cosas que veas por casa que tengan esa forma.
DIMARTS 7 D´ABRIL.
CASTELLÀ.
Google. Noticias Diario de Mallorca.
Leed tranquilamente el periódico digital de hoy: los titulares de las noticias, los resúmenes, los párrafos,las palabras conocidas de cada párrafo…
ANGLÉS.
Si la conexión no va bien, no os preocupéis. Lo podéis intentar más tarde. Id haciendo según os vaya dejando entrar. NO PROBLEM.
Accedir a http://www.go.richmonddigital.net
Usuari: richmond2020
Password o contrasenya: richmond
Tuesday 7th. Starter Unit: READY, STEADY, GO!. Lessons 3 – page 6.
VALORS.
Fer ioga: cercar, si és possible, un raconet silenciós i solitari de la casa i tancar els ulls. Fer tres respiracions profundes i, a continuación DESCANSAR UNA ESTONETA OBSERVANT LA RESPIRACIÓ. Deixar descansar el cap, el cos, les extremitats…En acabar, podeu explicar al quadern com vos heu sentit, o fer un dibuix lliure.
DIMECRES 8 D´ABRIL.
MATEMÀTIQUES.
Acabar els problemes que vegeu a continuació i que vàreu començar el dimecres passat.
Si algú té temps, pot mirar a la tele: CLAN TV, ja que en aquesta hora fan classes interessants. Explicau, al quadern, el que heu vist i si ho heu entés. Els que encara no saben llegir que ho expliquin als pares.
NATURALS.
Activitats del quadern de naturals referides als animals vertebrats i invertebrats. Podeu consultar el video de Happy learding.
(los animales vertebrados)
(los animales invertebrados)
CATALÀ.
EDU365 llengua catalana.Aventura´t amb l´ortografia. Escric majúscules.”El capità Enric a Mallorca”. Escoltau la història i feis els exercicis virtuals per practicar l´ús de les majúscules.
Pels que van amb na Mª José faran lo d’aquest enllaç del nivell nivell 1.
http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html
CASTELLÀ.
Continuau fent el treball anterior perquè és llarg.
PROBLEMAS.
- Un camión transporta 25 caballos en cada viaje. ¿Cuántos caballos transportará en tres viajes?
2.En una caja caben 15 botellas. ¿Cuántas botellas caben en cuatro cajas?
- ENRIQUE tiene 80 céntimos y compra una bolsa de pipas de 35 céntimos. ¿Cuánto dinero le queda?
- En una bolsa grande entran 25 canicas y en una pequeña 15 canicas. ¿Cuántas canicas tiene GILBERT que ha comprado dos bolsas grandes y una pequeña?
- ASTOU tenía 50 céntimos y ha comprado dos chicles de 20 céntimos cada uno. ¿Cuánto dinero le queda?
- En un aparcamiento había 155 vehículos. Durante la última hora han entrado 34 coches y han salido 18 coches. ¿Cuántos vehículos quedan en el aparcamiento?
- MAYSAE tiene 90 céntimos. Compra un bolígrafo de 48 céntimos y un sacapuntas de 35 céntimos. ¿Cuánto dinero le queda?
- MATEO tiene un euro. Se gasta 60 céntimos en una bolsa de patatas y después se encuentra con una moneda de 20 céntimos. ¿Cuánto dinero tiene ahora?
- MÉLANI tiene 72 cromos más que WONDERFUL. Si MÉLANI tiene 314 cromos, ¿cuántos cromos tienen entre las dos?